سخنرانی خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت 
و سخنان نمایندگان پارلمان، اعضای مجلس سنا و شخصیتهای سیاسی ایتالیایی
 
خانم مریم رجوی : 
پارلمان ایتالیا سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی‌اش را مانع اصلی صلح دانسته
و خواهان به‌رسمیت شناخته شدن حق کانون‌های شورشی برای مقابله با پاسداران شده است، 
روز پنجشنبه ۲۰اردیبهشت در یک کنفرانس خبری در سالن استامپا در پارلمان ایتالیا، بیانیه‌ٔ حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی» که توسط اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا از احزاب مختلف حمایت شده است، ارائه شد.
در این کنفرانس خبری نماینده نایکه گروپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان، سناتور جولیو ماریا ترتزی: رئیس کمیسیون سیاست اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا و وزیر خارجه پیشین این کشور، نماینده امانوئل پوتزلو، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان ایتالیا، و الیزابتا زامپاروتی، از بنیاد به قابیل دست نزنید سخنرانی کردند.
خانم نایکه گروپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا در سخنان خود از جمله گفت : 
اول از همه، من می‌خواهم این جلسه را با سه کلمه برای خواهران ایرانی‌ام که برای من بسیار مهم هستند شروع کنم: زن، مقاومت و آزادی. امروز مایلم به بیانی واضح و قاطع با آنها اینرا بخوانم و تکرار کنم: زنان، مقاومت و آزادی.
در روزهای اخیر اعدامها در ایران اوج بی‌سابقه‌ای داشته است. ۵۹ اعدام در ۱۲ روز، این جنایتها ریشه سیاسی دارد و غیرقابل قبول است و به همین خاطر پارلمان ایتالیا سندی را امضا کرد که نقض حقوق‌بشر در ایران و مداخله رژیم در خاورمیانه را محکوم می‌کند.
مشخصه دیکتاتوری دینی ایران زن‌ستیزی آن است. تصادفی نیست که زنان در صف اول مقاومت هستند، به‌رغم تبعیض و محرومیت، آنها امروز با شجاعت بسیار بیشتر از مردان با بی‌عدالتی روبه‌رو و برای تغییر مبارزه می‌کنند.
اگر رهبری زنان در مقاومت ایران واقعیت دارد، اگر پرزیدنت شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی یک زن است، تصور کنید که اگر رژیم تلاش نمی‌کرد جلوی آنها را بگیرد چه می‌توانستند بکنند. به همین دلیل بقین دارم روزی در ایران برابری زن و مرد به یک واقعیت تاریخی تبدیل خواهد شد.
خانم رجوی چندین بار به ایتالیا سفر کردند و من این افتخار را داشتم که هم در ایتالیا و هم در مراسم روز جهانی زن که افتخار سخنرانی در آنجا را نیز داشتم، با وی ملاقات کنم و مطمئن هستم که با عزم و اراده او و با حمایت ما به لغو هر نوع تبعیض دست خواهیم یافت.
سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا
سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در سنای ایتالیا گفت: بر حمایت خود از رهبری مقاومت دموکراتیک در ایران، خانم مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت، به‌طور مطلق و نامحدود تأکید می‌کنم، حمایت مطلق از کار بزرگی که انجام می‌دهد، رهبری مبارزه برای یک ایران دموکراتیک، از کار قهرمانانه و شجاعت و فداکاری این همه زن و دختر تشکر می‌کنیم.
چند بار گفته‌ایم که سر اژدهای شنیع ترور و جنگ‌افروزی در ایران است و علت وخامت وضعیت ژئوپلیتیکی که در اطراف خود می‌بینیم دقیقاً در این است.
 
زمان آنست که روی یک گام تعیین‌کننده تمرکز کنیم، لیست‌گذاری و تحریم تمام‌عیار سپاه پاسداران.
 
این یک اقدام ضروری است، زیرا پاسداران نفت، سلاح و تروریسم را کنترل می‌کنند. نه تنها از طریق نیروهای نیابتی، بلکه مستقیماً از طریق پاسداران در کشورهای مختلف.
جنبش عظیم مردم ایران یعنی مجاهدین سال‌ها مورد آزار و اذیت و تهمت و افترا و داستانهای هولناک قرار گرفته‌اند، ضربه تروریستی به آنها وارد شده است، محمد حسین نقدی را در رم و پروفسور رجوی را در ژنو داشتیم.
 
اسدالله اسدی دیپلمات تروریست را بیاد می‌اوریم، چگونه می‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که سفارتخانه‌های رژیم پایگاه تروریسم است. مانند آنچه در نزدیکی پاریس توسط اسدی قرار بود رخ دهد و در آنتورپ به حداکثر مجازات محکوم شد.
 
نماینده امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا
نماینده امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان ایتالیا گفت: اگر چشمان خود را به واقعیت باز کنیم نبرد مریم رجوی و مجاهدین خلق نبرد ما نیز هست و اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا و اکثریت نمایندگان پارلمان اروپا و بسیاری از کشورهای جهان آن را درک کرده‌اند
مبارزه شما به‌خاطر منافع اقتصادی نیست مبارزه شما بر اساس ایده است، بینشی از جهان. بینش شما جهانی است و به همین دلیل ما که ایرانی هم نیستیم احساس می‌کنیم در مأموریت شما سهیم هستیم.
در فراخوانی که به امضای اکثریت نمایندگان رسیده، محکومیت غیرقابل انکار بسیار صریح و قطعی نسبت به کسانی که ناقض اهریمنی حقوق‌بشر به‌ویژه علیه زنان هستند ارائه شده و هم‌چنین حمایت کامل از برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی که در حقیقت یک برنامه سیاسی برای همه جهانیان است.
حمایت از اشرف۳ برای ما بسیار جدی است و برای ما اروپاییان بسیار مهم است که مشکلی برای مجاهدین در اشرف۳ به‌وجود نیاید. این برای ما یک موضوع اساسی است.
 
الیزابتا زامپاروتی از بنیاد به قابیل دست نزنید
الیزابتا زامپاروتی از بنیاد به قابیل دست نزنید سخنران دیگر این جلسه بود وی گفت: رهبری مریم رجوی بیانگر یک مبارزه رادیکال با رژیمی دین سالار، زن‌ستیز و تاریک گرا است.
سندی که به امضای اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا رسیده است نشان‌دهنده یک تحلیل درست بحران بین‌المللی کنونی است.
رژیم ایران تهدیدی آشکار برای صلح جهانی است، این رژیم ۴۰ سال است تهدیدی برای مردم ایران است. اعدامها چیزی است که هرگز نباید چشم از آن برداشت. قطعاً باید سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار داد.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید