فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیسیون قانون اساسی در مجلس ملی فرانسه
معاون کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
هروه سولینیاک، عضو مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست
معاون کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
ژرار لوسول عضو مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست
ژیلبر میتران رئیس فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)
 
فیلیپ گوسلن
 انقلاب جدید ایران توسط زنان رهبری می‌شود
به‌خصوص یک زن (مریم رجوی) که با قهرمانی و مقاومتش نه تنها زنان و مردان ایرانی
بلکه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ما امروز این تأثیر را نمایندگی می‌کنیم
 
فیلیپ گوسلن
فراتر از شرایط ایران این موضوع تأیید شده است 
که رژیم ایران منبع بحران و تنش دائمی است
 
فیلیپ گوسلن- نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک
به همهٔ شما با تمام فضایل و کیفیت هایی که دارید درود می‌فرستم و فراتر از همه، همکارانی که در جایگاه نمایندگی هستند یا دیگر نیستند و هم‌چنین همهٔ اعضا و نایب‌رئیسان کمیته پارلمانی برای یک ایران دموکراتیک، سلام می‌کنم به دوستانم از ایران و دوستان مردم ایران که ما را در این مبارزه گردهم آورده‌اند، با قاطعیت و سرسختی. به‌همین ترتیب، ما شاهد تشدید سرکوبی هستیم که هزاران نفر به‌خصوص زنان را هدف قرار می‌دهد. هرگز فراموش نمی‌کنیم که انقلاب جدید ایران توسط زنان رهبری می‌شود، به‌خصوص یک زن که با قهرمانی و مقاومتش نه تنها زنان و مردان ایرانی بلکه جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما امروز این تأثیر را نمایندگی می‌کنیم. من به‌واقع به آن اعتقاد دارم زیرا به درستی ضرورت وجود یک ایران دموکراتیک، دارای جامعهٔی آزاد و صاحب اختیار سرنوشت خود را برجسته می‌کند.
 
هروه سولینیاک، نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
تحت فشار مداوم جامعه خشمگین و در مواجهه با اعتراضات فزاینده
مانورهای به‌اصطلاح حقوقی سازماندهی شده توسط حکومت تهران
علیه سازمان مجاهدین خلق ایران با انگیزه
 یک برنامه استراتژیک چند وجهی انجام می‌شود
 
هروه سولینیاک
اول، مقابله با حمایت نسل جوان از مجاهدین خلق
با کمپین های شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران
 دوم، تشکیل پرونده حقوقی برای ارائه آن به کشورهای اروپایی
 با هدف محدود کردن فعالیت‌های مجاهدین
سوم، استفاده از اینترپل برای صدور حکم بازداشت برای ۱۰۴ فرد مرتبط با مجاهدین خلق
چهارم، آماده کردن زمینه برای حملات تروریستی
 علیه اعضای مجاهدین خلق یا شورای ملی مقاومت
 
هروه سولینیاک
اقدامات رژیم ایران علیه سازمان مجاهدین خلق
با هدف مقابله با توانمندیهای تشکیلاتی این سازمان
 و تأثیر فزاینده آن در داخل ایران انجام می‌شود
 
هروه سولینیاک
مجاهدین خلق یک تهدید برای موجودیت رژیم تضعیف شده است
 رژیم ضعیفی که تمام تلاش خود را
 برای مبارزه با این سازمان انجام خواهد داد
هروه سولینیاک- نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
اخیراً، حمله‌ای در نوامبر ۲۰۲۳ در مادرید علیه آلخو ویدال کوادرس، معاون سابق پارلمان اروپا که از شورای ملی مقاومت با وجود تهدیدات جدی که مستقیماً او را هدف قرار می‌داد، حمایت می‌کند، خنثی شد. با این حال رژیم تلاش می‌کند که با مقاومت ایران از طریق عملیات‌های روانی نیز مقابله کند. به‌عنوان مثال، دادگاه کیفری تهران در ۲۹ ژوئیه ۲۰۲۳ فهرستی متشکل از ۱۰۴ نفر را منتشر کرد که شناسایی و مرتبط با سازمان مجاهدین خلق ایران بودند. اما معلوم می‌شود که این ۱۰۴ نفر بیش از۳۰ سال پیش ایران را ترک کردند و اکثر آنها در حال حاضر در آلبانی، به‌ویژه در اشرف۳ و تعدادی نیز در فرانسه پناهنده هستند. ما به‌وضوح می‌توانیم اطلاعات غلط را در اینجا مشاهده کنیم. رژیم قبلاً برای مدت طولانی همه اعضای مجاهدین خلق را محارب، یعنی دشمنان مردم و محکوم به اعدام اعلام کرده است. و به‌گفته همه سازمانهای بین‌المللی حقوق‌بشر، در طول چهار دهه گذشته، دهها هزار نفر از حامیان مجاهدین خلق در ایران تحت اتهامات بی‌اساس مانند محاربه اعدام شده‌اند. تحت فشار مداوم جامعه خشمگین و در مواجهه با اعتراضات فزاینده، مانورهای به‌اصطلاح حقوقی سازماندهی شده توسط حکومت تهران علیه سازمان مجاهدین خلق ایران با انگیزه یک برنامه استراتژیک چند وجهی انجام می‌شود.
ژرار لوسول عضو مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست
خانم رجوی ما به‌واقع باید از شما و مبارزه شما برای دموکراسی حمایت کنیم
دموکراسی والاترین آرمان و روش برای سرنگونی رژیم آخوندها است
با تشکر از شما آقای رئیس. از طرف گروه سوسیالیست صحبت می‌کنم، این کار توسط هروه سولینیاک نیز انجام شد، اما هم‌چنین از طرف خودم هم صحبت می‌کنم. خوشحالم و مایهٔ افتخار است که مدتی طولانی است با شما هستم. خانم رئیس‌جمهور عزیز، ما به‌واقع باید از شما و از مبارزه شما برای دموکراسی حمایت کنیم. دموکراسی والاترین آرمان و روش برای سرنگونی رژیم آخوندها است. هم‌چنین به‌این دلیل که شما در این رویکرد جمع‌گرا و دموکراتیک هستید و به افکار، عقاید و بیش از هر چیز به آزادی‌های فردی زنان و مردان احترام می‌گذارید. ما از شما در این مبارزه حمایت می‌کنیم. بدانید که ما همیشه در کنار شما خواهیم بود تا از دموکراسی که در حال احیای آن هستیم دفاع و آن‌را ترویج کنیم و به شما در مبارزه با رژیم آخوندها کمک کنیم. با تشکر.
ژیلبر میتران رئیس انجمن فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)
اشرف۳ خلق‌الساعه به‌وجود نیامده آنها بازماندگان قتل‌عام‌هایی هستند که
در دههٔ ۱۳۶۰ و به‌ویژه در سال۱۳۶۷ در ایران رخ داد
آنها اعضای مقاومتی هستند ‍‍ که هم در داخل و هم در خارج حضور دارد
 
ژیلبر میتران
وضعیت اقامت آنها توسط کنوانسیونهای بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده است
ما نمی‌توانیم سرنوشت شخصی و انسانی آنها و آرمانی را که از آن دفاع می‌کنند نادیده بگیریم
باید به هر قیمت کنوانسیون۱۹۵۱ ژنو در مورد حق سکونت و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر
به‌مورد اجرا گذاشته شود
 
ژیلبر میتران رئیس فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران) 
دوستان عزیز، همکاران عزیز، همکاران سابق و مهم‌تر از همه، خانم رئیس‌جمهور، مریم عزیز،
قبل از هر چیز از دعوتم به این جلسه از شما تشکر می‌کنم و درود می‌فرستم به نمایندگان مجلس که در اینجا حضور دارند به‌خاطر علاقه‌یی که به آرمان یک ایران دموکراتیک دارند و به‌خاطر تعهداتشان در این رابطه.
می‌خواستم در اینجا شهادت شخصی بدهم برای کسانی که به تاریخچه این مردان و زنانی که امروز در محلی به نام اشرف۳ هستند آشنایی ندارند. لازم به توضیح است که اشرف۳ که امروز در آلبانی، نزدیک تیرانا است، خلق‌الساعه به‌وجود نیامده. داستان، داستان بازماندگان قتل‌عام‌هایی است که در دهه ۱۳۶۰ در ایران رخ داد، به‌ویژه در سال ۱۳۶۷. افرادی که از کشورشان خارج شدند، تبعید را برگزیدند، چون در خطر مرگ در کشورشان بودند. آنها بازماندگان و تبعیدیانی هستند که جواز اقامت دارند، وضعیت اقامت آنها توسط کنوانسیونهای بین‌المللی به‌رسمیت شناخته شده است. آنها هم‌چنین اعضای مقاومت هستند، مقاومتی که هم در داخل و هم در خارج حضور دارد. بسیاری از این مبارزان مقاومت در این کمپ هستند. ما نمی‌توانیم سرنوشت آنها را نادیده بگیریم، چه سرنوشت شخصی و انسانی آنها را، چه آرمانی را که آنها از آنها دفاع می‌کنند. پس اشرف۳ به این معنی است که یک اشرف۱ و سپس اشرف۲یی وجود داشته که ما به‌نام «لیبرتی» می‌شناسیم. اما در دهه ۱۳۶۰، این افراد که از ایران خارج شدند، به‌دلیل آزارهایی که متحمل می‌شدند به عراق رفتند و در بیابانهای آن مستقر شدند. آنها با دست خود شهر کوچکی ساختند
این شهادتی بود که می‌خواستم در این جلسه بدهم برای آنهایی که این داستان را می‌دانند ولی الزاماً نمی‌دانند از کجا شروع شده. این مشکل فی‌البداهه و از اشرف۳ در آلبانی شروع نشده. ، این رزمندگان مقاومت، هر جا باشند هدف شکار و تحت تعقیب مأموران رژیم آخوندی هستند؛ هر جا که باشند، از جمله در قاره اروپا و در یکی از کشورهای عضو پیمان ناتو.
پس باید در این رابطه صحبت کرد، باید موضوع را برجسته کرد و باید که دوستانمان در مجلس فرانسه هر چه سریع‌تر و هر چه قاطع‌تر به این بیانیه بپیوندند. مریم ببخشید که کمی طولانی شد ولی این شهادتی بود که در رابطه با این مبارزه طولانی می‌خواستم بدهم. خیلی چیزها در این رابطه شنیدیم، اما من بیشتر به فکر مردان و زنانی هستم که آنجا هستند. آنها دیگر برای خودشان مقاومت نمی‌کنند الآن می‌خواهند برای دیگران مقاومت کنند. می‌خواهند برای دیگران مقاومت کنند. دیگران، ما هستیم، نه تنها ایرانیانی که در ایران هستند، بلکه ما، همه آزادیخواهانی که حاضر نیستیم آنچه را که در رابطه با نقش رژیم ایران در داخل ایران و در منطقه در اینجا تشریح شد بپذیریم، چه رسد به این‌که الآن مدعی سهمی در سلطه جهانی هم هستند. لازم به گفتن نیست که شرایط بغرنج است، شرایط بی‌نهایت بغرنج است حق نداریم سکوت کنیم. حق نداریم فراموش کنیم. حق نداریم چشمانمان را ببندیم. متشکرم.
 
هروه سولینیاک نماینده پارلمان فرانسه 
و نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک
احساسات و عزم جزم به‌خاطر حضور در کنار مریم رجوی و ژیلبر میتران 
 برای دفاع از آرمان مردم ایران در برابر رژیمی که هنرمندان 
و تمامی مدافعان آزادیهای اساسی را به اعدام محکوم می‌کند
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید