کنفرانس در پارلمان فرانسه
با حضور رئیس‌جمهور برگزیدهٔ شورای ملی مقاومت
و شماری از نمایندگان و سناتورها از گروه‌های مختلف پارلمانی
و شخصیت‌های برجستهٔ فرانسوی
پاریس – ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
اعلام بیانیه بیش از ۱۵۰نماینده پارلمان فرانسه تحت عنوان
«حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی»
توسط فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیسیون قانون اساسی در مجلس ملی
بیانیهٔ بیش از ۱۵۰نمایندهٔ مجلس ملی فرانسه
حمایت از برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی و حق کانون‌های شورشی در مقابله با سپاه پاسداران
فراخوان به قرار گرفتن مسئولان جنایت علیه بشریت در ایران در برابر عدالت
و لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران
سخنرانی خانم مریم رجوی
سرنگونی رژیم آخوندی شرط اساسی برای صلح و امنیت در جهان
مریم رجوی
امروز همه جهان شاهد است که سر مار جنگ خاورمیانه رژیم آخوندی است
که هم‌چنین به بمب اتمی نیز نزدیکتر شده است
اگر خواهان صلح و ثبات در این منطقه از جهان هستیم
باید روی فاشیسم مذهبی در تهران تمرکز کرد
قدم اول گذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است
مریم رجوی
حرف مردم و مقاومت ایران اینست:
«نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری»
مریم رجوی
در بیانیه اخیرتان با ۱۵۰نماینده مجلس فرانسه
شما برای به‌رسمیت شناختن خواست مردم ایران برای سرنگونی رژیم
و استقرار یک جمهوری دموکراتیک فراخوان دادید
شما برای به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران و کانون‌های شورشی
برای مبارزه علیه استبداد مذهبی فراخوان دادید
مقاومت علیه استبداد حق طبیعی خلق‌هاست
مریم رجوی
هزاران نماینده پارلمان در سراسر جهان از این حق برای مردم ایران دفاع کرده‌اند
زمان آنست که دولتهای غرب شجاعت آن را کسب کنند که این حق را به‌رسمیت بشناسند
 
روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، به‌دعوت کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه، کنفرانسی در حمایت از مقاومت مردم ایران با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت و شماری از نمایندگان مجلس ملی و سنا و شخصیت‌های برجستهٔ فرانسوی در محل این پارلمان برگزار شد.
فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیسیون قانون اساسی در مجلس ملی فرانسه که ریاست کنفرانس را به‌عهده داشت بیانیه امضا شده توسط بیش از ۱۵۰نماینده پارلمان فرانسه را تحت عنوان «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی» به‌اطلاع عموم رساند.
سخنرانان این کنفرانس از جمله عبارت بودند از:
نمایندگان مجلس ملی فرانسه
آندره شاسین رئیس گروه کمونیست، نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
فیلیپ گوسلن نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
اروه سولینیاک نایب‌رئیس کمیتهٴ پارلمانی برای ایران دموکراتیک
ژرار لوسول از حزب سوسیالیست
ژیلبر میتران رئیس فرانس‌لیبرته (بنیاد دانیل میتران)
ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه، شهردار پیشین منطقه یک پاریس
اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا
ژان پیر برار نماینده پیشین مجلس ملی فرانسه
خانم مریم رجوی در سخنرانی خود در کنفرانس در مجلس ملی فرانسه ضمن تقدیر از اقدامات کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران علیه دیکتاتوری آخوندی دربارهٔ تحریم گستردهٔ انتخابات نمایشی رژیم، گفت: «در دور دوم انتخابات، به‌رغم همه تقلبات وزارت کشور رژیم اذعان کرد که فقط ۷ درصد مردم تهران رأی دادند. این تحریم تأیید می‌کند که جامعه ایران مانند یک بشکه باروت است».
از این روی علاوه بر سرکوب زنان، رژیم برای فرار از قیام و سرنگونی از دو اهرم دیگر استفاده می‌کند:
جنگ در منطقه
و تشدید فعالیت علیه مقاومت سازمان‌یافته در داخل و خارج ایران
سالیان است که مقاومت ایران نسبت به خطر صدور جنگ به منطقه توسط رژیم به هشدار می‌دهد. من گفته بودم که این از خطر دستیابی رژیم به بمب اتمی نیز خطرناکتر است.
اما کشورهای ۵+۱ ترجیح دادند که برای یک توافق هسته‌ای به رژیم امتیاز و پول بدهند و به این ترتیب دست رژیم را برای جنگ‌افروزی در منطقه باز گذاشتند».
رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت تأکید کرد: «امروز همه جهان شاهد است که سر مار جنگ خاورمیانه رژیم آخوندی است که هم‌چنین به بمب اتمی نیز نزدیکتر شده است. اگر خواهان صلح و ثبات در این منطقه از جهان هستیم، باید روی فاشیسم مذهبی در تهران تمرکز کرد. و همان‌طور که بیانیه کمیته فرانسوی برای یک ایران دموکراتیک تصریح کرده است، قدم اول گذاشتن سپاه پاسداران در لیست تروریستی است».
خانم رجوی با اشاره به «تلاش همه‌جانبه» رژیم «علیه مقاومت سازمان‌یافته در داخل از طریق از طریق دستگیریهای گسترده و همزمان یک کارزار گسترده اطلاعات غلط» دربارهٔ دادگاه نمایشی رژیم برای بیش از ۱۰۰ عضو مقاومت، اضافه کرد: «هدف این شیطان‌سازی و این دادگاه نمایشی، جلوگیری از پیوستن جوانان به این مقاومت و زمینه‌سازی برای کارهای تروریستی علیه مقاومت و پرونده‌سازیهای جعلی است، به‌منظور محدود‌سازی اعضای مقاومت است.رئیسی رئیس‌جمهور آخوندها که در قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال ۶۷ دست داشته، گفته است که هر عضو مجاهدین محکوم به مرگ است».
خانم رجوی، افزود: «امروز تردیدی نمانده که سرنگونی رژیم آخوندی شرط اساسی برای صلح و امنیت در جهان و منطقه است.بسیاری در غرب به اشتباه دخالت‌های رژیم در منطقه را نشانه قدرت رژیم تلقی می‌کنند،واقعیت این است که این علامت ضعف است. چرا که در ایران فضای اجتماعی، انفجاری است و یک مقاومت قدرتمند با جوانانی که به کانون‌های شورشی می‌پیوندند، وجود دارد.
این کانون‌ها در تمام شهرها عملیاتی را علیه سرکوب انجام می‌دهند.
مقاومت ما برای کسب قدرت مبارزه نمی‌کند. بلکه برای انتقال حاکمیت به مردم ایران مبارزه می‌کند.
حرف مردم و مقاومت ایران اینست: «نه به حجاب اجباری، نه به دین اجباری و نه به حکومت اجباری».
رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت، گفت: در بیانیه اخیرتان با ۱۵۰نماینده مجلس فرانسه،شما برای به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران و کانون‌های شورشی برای مبارزه علیه استبداد مذهبی فراخوان دادید.
مقاومت علیه استبداد، حق طبیعی خلق‌هاست.هزاران نماینده پارلمان در سراسر جهان از این حق برای مردم ایران دفاع کرده‌اند.زمان آنست که دولتهای غرب شجاعت آن را کسب کنند که این حق را به‌رسمیت بشناسند.با این ابتکار عمل، شما پیشتاز صلح و امنیت در جهانی بدون دیکتاتوری آخوندی خواهید بود.
در کنفرانس در مجلس ملی فرانسه فیلیپ گوسلن نماینده این مجلس که ریاست جلسه را به‌عهده داشت بیانیه بیش از ۱۵۰ نماینده پارلمان فرانسه را تحت عنوان «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت جهانی» به اطلاع عموم رساند. آقای گوسلن به اشاره به حمایت فراحزبی از این بیانیه و یادآوری بیانیه حمایت اکثریت مجلس ملی فرانسه از مردم و مقاومت در سال ۱۴۰۲ ابراز امیدواری کرد که این متن هم از حمایت اکثریت مجلس برخوردار شود.
وی گفت: یک مشخصه مشترک در رژیم‌های خودکامه افزایش سرکوب به موازات گذشت زمان و گسترش مقاومت است. ما امروز این را در افزایش سرکوب در ایران خصوصاً علیه زنان، که آغازگر انقلاب اخیر در ایران بودند هستیم. فراتر از شرایط ایران این موضوع تأیید شده است که رژیم ایران منبع بحران و تنش دائمی است.
اروه سولینیاک نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک از حزب سوسیالیست در سخنرانی خود، گفت: رژیم دست به شیطان‌سازی و پرونده‌سازی قضایی علیه مقاومت می‌زند تا از آن برای محدود کردن مقاومت در اروپا و به‌طور خاص در آلبانی استفاده کند و برای اقدامات تروریستی علیه اعضای سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت زمینه‌سازی کند. این اقدامات برای مقابله با توانمندی و قدرت سازماندهی این جنبش و جلوگیری از تأثیر رشدیابنده مجاهدین در داخل است. حمایت جوانان و کانون‌های شورشی از مریم رجوی گسترش می‌یابد. به‌همین دلیل است که رژیم ساکنان اشرف۳ را هدف قرار می‌دهد. سازمان مجاهدین یک تهدید برای موجودیت رژیم‌ِ در حال احتضار است.
در کنفرانس در مجلس ملی آندره شاسین رئیس گروه چپ دموکراتیک و جمهوریخواه و نایب‌رئیس کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک، گفت: آنچه به من انگیزه داد لیست شهدا و رنجی بود که یک خلق متحمل شده و این رنج هم‌چنان ادامه دارد. در مرحله دوم قدرت مقاومت اعضای این جنبش برای من چشمگیر بود. وقتی که برنامهٔ ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی را کشف کردم این به‌من نشان داد که یک آلترناتیو سیاسی در ایران وجود دارد. آلترناتیو سیاسی در جنبشی است که همیشه در مبارزه حضور داشته و نه فقط شهید داده بلکه در قلب مردم ایران حضور دارد.
آقای شاسین اضافه کرد: خانم رجوی، جنبش شما در سطح بین‌المللی شناخته شده است و نشان می‌دهد که آلترناتیو وجود دارد. بقیه حرفهایی که زده می‌شود برای انحراف اذهان از این واقعیت است. می‌توان و باید اولویت ما باشد.
ژان پیر برار از بنیانگذاران کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک و نمایندهٔ پیشین مجلس ملی با تأکید بر خواست مردم ایران برای برقراری یک جمهوری دموکراتیک گفت: نباید پیروزی مردم ایران بار دیگر ربوده شود. شعار نه شیخ نه شاه به همین خاطر است. قرار نیست شکنجه‌گران امروز را با وارثان شکنجه‌گران رژیم سابق جایگزین کرد. تفاوتی بین شاه و ولی‌فقیه وجود ندارد.
ژان پیر برار افزود: کسانی به‌دنبال جایگزین‌کردن آخوندها با یک کپی کمتر مذهبی هستند که فرقی با هم ندارند. وقتی صحبت از پسر شاه می‌شود همین کافی است که از او سلب اعتبار شود، به‌خصوص که هرگز پدر خون‌ریزش و زندانها و شکنجه‌های ساواک را نفی نکرده است.
در ادامهٔ این جلسه خانم اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا سخنرانی کرد و گفت: این تلاش وجود دارد که مبارزه زنان ایران به مسأله حجاب محدود شود. در حالی‌که در این مقاومت زنانی هستند که حجاب دارند و زنانی هم حجاب ندارند و این یک پیشرفت و گامی به‌پیش است. اگر این مقاومت فقط از مردان تشکیل شده بود هرگز نمی‌توانست چهار دهه دوام بیاورد.
ژیلبر میتران رئیس بنیاد فرانس‌لیبرته از دیگر سخنرانان این جلسه بود. وی گفت: در اشرف۳ اعضای مقاومتی حضور دارند که از بسیاری ابتلائات در اشرف و لیبرتی با سربلندی عبور کردند و انبوهی حملات و تهاجمات را از سر گذراندند.
در کنفرانس در مجلس ملی فرانسه ژان فرانسوا لوگاره رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه و شهردار پیشین منطقه یک پاریس گفت: اشرف یک تاریخچه انسانی است. یک شهر و مکان فوق‌العاده که سه بار از آن بازدید کرده‌ام؛ اشرف فشرده‌ای از ذکاوت، شجاعت و مقاومتی باور نکردنی است. من اعتقاد دارم که این رژیم سقوط خواهد کرد و این زنان خواهند بود که پیروز خواهند شد. از پارلمانترها می‌خواهم که شعار زن مقاومت آزادی را به همه‌جا ببرند.
ژرار لوسول نماینده مجلس ملی فرانسه از حزب سوسیالیست در سخنان خود در این کنفرانس گفت: می‌خواهم از طرف حزب سوسیالیست. و هم‌چنین به‌عنوان کسی که بارها افتخار حضور در این جلسات را داشته است، به شما، خانم رئیس‌جمهور محترم، بگویم که ما نیازمند حمایت از شما و مبارزهٴتان برای رسیدن به دموکراسی و سرنگونی این رژیم هستیم. به‌این دلیل که شما یک مبارزه جمعی دموکراتیک را پیش می‌برید که قبل از هر چیز به آزادی‌ها و اعتقادات افراد، آزادی زنان، و فرصت‌های برابر احترام می‌گذارد. پس بدانید که برای دفاع از دموکراسی در ایران ما همواره در کنار شما هستیم و به حمایت از شما در مبارزه با رژیم آخوندها ادامه می‌دهیم.
در ادامهٔ کنفرانس در پارلمان فرانسه، شبنم مددزاده زندانی سیاسی رژیم آخوندی به‌مدت ۵سال در زندانهای اوین، گوهردشت و قرچک، مشاهدات خود را از جنایات رژیم در زندانها علیه زنان زندانی، گفت: بعد از شنیدن سرگذشت صدها تن از این زنان به‌این نتیجه رسیدم که. باید علیه این رژیم مبارزه کرد. کلمهٔ مجاهد خلق برای رژیم آخوندی خط قرمز محسوب می‌شود. امروزه شعار «می‌توان و باید» الهام‌بخش بسیاری از دختران و پسران در ایران است و به‌همین دلیل رژیم آخوندی از کانون‌های شورشی مجاهدین وحشت دارد، اما هرگز نتوانسته ارتباط بین نسل جوان و مجاهدین را قطع کند و هرگز قادر به آن نخواهد بود.
در ادامهٔ کنفرانس ماهان تاراج طی سخنانی تجربیاتش را دربارهٔ مشارکت در کارزارهای مقاومت علیه رژیم تشریح کرد و بر جایگاه زنان در مقاومت ایران و مجاهدین برای پیشبرد این مبارزه تأکید کرد.
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید